EĞİTİM KATALOĞU
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
EEM232 Devre Teorisi II 3,00 0,00 0,00 3,00 6,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Alternatif akım devreleri ile ilgili temel kavramlar verilerek, alternatif akım devrelerinin sürekli ve geçici durumdaki çözüm yöntemlerini öğrenmek.
Dersin İçeriği : Dinamik devrelerin çözümü, başlangıç değerlerinin belirlenmesi, Laplace ve ters Laplace dönüşümü, Fazör kavramı ve RLC devreleri üzerindeki uygulamaları, Aktif, reaktif ve kompleks güç kavramları, Sinüzoidal sürekli halde devre analiz yöntemleri, Üç fazlı devreler, s-domeninde devre analizi, Devre fonksiyonları, blok diyagramlar ve işaret akış diyagramları, Filtreler, Frekans cevabı
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Öğretim Üyesi Ders Notları, Elektrik Devrelerinin Analizi, Acar C, İTÜ, 1995, Devre Analizi Dersleri, Kısım I, Yılmaz Tokad, Çağlayan Kitabevi, 1986 Elektrik Devre Temelleri , Alexander & Sadouki, Electric Cuircuits, Nilsson & Riedel, 2019, Pearson. Introduction to Electric Circuits , RC Dorf, JA Svoboda, Wiley 2013. Linear & Nonlinear Circuits, McGrawHill, LO Chua, CA Desoer, SA Kuh, 1987 , Electric Circuits, JW Nilsson, Adison-Wesley, 1994 ,
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Konu anlatımı, soru çözümü, simülasyon, araştırma
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : -
Dersi Veren Öğretim Elemanları : Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Genç
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : -
Dersin Verilişi : Ders anlatımı, örnek soru çözümü, simülasyon
En Son Güncelleme Tarihi :
Dosya İndirilme Tarihi : 22.04.2025

  • 1 Alternatif akım devrelerinin analizini yapmaları.
  • 2 AA devrelerini deneysel olarak gerçeklemeleri.
  • 3 Üç fazlı sistemleri tanıyıp gerekli hesaplamalarını yapabilmeleri.
  • 4 Laplace dönüşümünü kullanarak devre davranışlarını inceleyebilmeleri.

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Durum denklemleri, Dinamik devrelerin çözümleri, Kararlılık
2.Hafta *İlk koşulların bulunması
3.Hafta *Laplace dönüşümü, ters laplace dönüşümü
4.Hafta *Konu tekrarı, uygulama ve soru çözümleri
5.Hafta *Sinüzoidal sürekli hal (SSH) ve Fazör kavramı
6.Hafta *Sinüzoidal Sürekli Hal(SSH)’de Devre çözüm yöntemleri
7.Hafta *Konu tekrarı, uygulama ve soru çözümleri
8.Hafta *Yıl içi Sınavı
9.Hafta *SSH’de güç, empedans ve admitans
10.Hafta *3 Fazlı sistemler
11.Hafta *S-domeninde devre analizi
12.Hafta *S-domeninde durum denklemleri, Devre fonksiyonları
13.Hafta *Blok diyagramlar ve İşaret akış diyagramları
14.Hafta *Filtreler, Frekans cevabı

  • 1 Vize : 40,000
  • 9 Final : 60,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Derse Katılım / Attending lectures 13 3,00 39,00
Ders Sonrası Bireysel Çalışma / Individual study after lecture 13 3,00 39,00
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm 1 23,00 23,00
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final 1 41,00 41,00
Ders Öncesi Bireysel Çalışma / Individual study before lecture 13 3,00 39,00
Toplam : 181,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 6
AKTS : 6,00

P.Ç. 1 P.Ç. 2 P.Ç. 3 P.Ç. 4 P.Ç. 5 P.Ç. 6 P.Ç. 7 P.Ç. 8 P.Ç. 9 P.Ç. 10 P.Ç. 11
Ö.Ç. 1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ö.Ç. 2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ö.Ç. 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ö.Ç. 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
Ortalama 1,25 1,25 0 0 0 0 0 0 0 0 1,25
Aşırmacılığa Dikkat ! : Raporlarınızda/ödevlerinizde/çalışmalarınızda akademik alıntılama kurallarına ve aşırmacılığa (intihal) lütfen dikkat ediniz. Aşırmacılık etik olarak yanlış, akademik olarak suç sayılan bir davranıştır. Sınıf içi kopya çekme ile raporunda/ödevinde/çalışmasında aşırmacılık yapma arasında herhangi bir fark yoktur. Her ikisi de disiplin cezası gerektirir. Lütfen başkasının fikirlerini, sözlerini, ifadelerini vb. kendinizinmiş gibi sunmayınız. İyi veya kötü, yaptığınız ödev/çalışma size ait olmalıdır. Sizden kusursuz bir çalışma beklenmemektedir. Akademik yazım kuralları konusunda bir sorunuz olursa dersin öğretim elemanı ile görüşebilirsiniz.

Engel Durumu/Uyarlama Talebi : Engel durumuna ilişkin herhangi bir uyarlama talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, dersin öğretim elemanı ya da Medeniyet Engelli Öğrenci Birimi ile en kısa sürede iletişime geçmelidir.