Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GNK065 | Eğitimin Güncel Dinamikleri | 3,00 | 0,00 | 0,00 | 3,00 | 5,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Lisans |
Dersin Tipi | : | Seçmeli |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Bu dersin amacı, eğitim olgusunu tarihsel, felsefi ve küresel bağlamda ele alarak, öğrencilerin eğitimde karşılaşılan güncel sorunları analiz etmelerini sağlamaktır. Ders, eğitim politikalarının oluşumunu, küreselleşmenin ve teknolojik gelişmelerin eğitim üzerindeki etkilerini, Türk eğitim sistemindeki dönüşümleri ve öğretmen özerkliğini kapsamlı bir şekilde incelemeyi hedefler. |
Dersin İçeriği | : | Bu ders kapsamında, eğitim olgusunun tarihsel ve felsefi temelleri, eğitimde yeni paradigmalar, uluslarötesi kuruluşlar ve küreselleşmenin eğitim üzerindeki etkileri, eğitim politikalarının şekillenmesi, Türk eğitim sisteminde yaşanan dönüşümler, sürdürülebilir kalkınma hedefleri, teknolojik değişimlerin eğitime yansımaları ve öğretmen özerkliği konuları ele alınacaktır. |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | MEB Raporları, Kalkınma planları UNESCO, OECD, Dünya Bankası raporları ve yayınları. Dijitalleşme, eğitimde sürdürülebilirlik ve eğitim politikaları üzerine güncel makaleler. Karadeniz, A., & Taşdemir, A. (2022). Eğitimde güncel sorunlar üzerine (B. Gülbahar, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 978-625-427-152-6. Kurnaz, A., & Arslan, A. (2019). Eğitimde güncel konular ve yeni yaklaşımlar (A. Arslan, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 978-605-7846-93-8. Demirel, Ö. (Ed.). (2022). Eğitimde yeni yönelimler (10. baskı). Pegem Akademi. ISBN: 978-625-7052-48-1. |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Anlatım Tartışma ve münazara Grup çalışmaları Vaka analizi Öğrenci sunumları |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | Öğrencilerin ders öncesi belirlenen kaynakları okuyarak gelmeleri tavsiye edilir. Sınıf tartışmalarına aktif katılım beklenir. Grup çalışmaları için düzenli toplantılar önerilir. |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | Dr. Öğr. Üyesi Hande Özkeskin |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | Dersi veren öğretim elemanı yardımcısı bulunmamaktadır. |
Dersin Verilişi | : | Yüz yüze |
En Son Güncelleme Tarihi | : | 1.11.2024 10:44:00 |
Dosya İndirilme Tarihi | : | 15.05.2025 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | Dersin Öğrenme Çıktıları | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Tanışma ve Eğitim Olgusu: Eğitim olgusunun tarihsel ve felsefi temelleri |
|||||
2.Hafta | *Eğitimde yeni paradigmalar: Gelenekselden modern yaklaşımlara geçiş |
*Geleneksel ve modern eğitim yaklaşımlarını karşılaştıran makaleleri okuyunuz. |
||||
3.Hafta | *Eğitimde Yeni Paradigmalar
- Uluslarötesi kuruluşlar: UNESCO, OECD, Dünya Bankası |
*UNESCO, OECD ve Dünya Bankası'nın eğitimle ilgili raporlarını inceleyiniz. |
||||
4.Hafta | *Eğitimde küreselleşmenin etkileri: Politik ve sosyal yansımalar |
*Küreselleşmenin eğitim üzerindeki etkilerini tartışan makaleler okuyunuz. |
||||
5.Hafta | *Eğitimin Politik Dinamikleri I
- Eğitim politikalarının şekillenmesi: Devlet ve hükümet politikalarının etkisi
- Eğitimin merkezileşmesi ve yerelleşmesi
|
*Devlet ve hükümet politikalarının eğitim üzerindeki etkisini analiz eden kaynakları okuyunuz. |
||||
6.Hafta | *Eğitimin Politik Dinamikleri II
- Öğretmen özerkliği: Tanım, önem ve uygulama örnekleri
- Eğitimde karar verme süreçlerinde öğretmenlerin rolü
|
*Öğretmen özerkliği ile ilgili vaka çalışmaları inceleyiniz.
|
||||
7.Hafta | *Türk Eğitim Sisteminde Dönüşümler I
- Cumhuriyet Dönemi eğitim reformları
- 21. yüzyılda Türk eğitim sisteminde yaşanan dönüşümler
|
*Cumhuriyet Dönemi ve 21. yüzyıl eğitim reformlarını anlatan kaynakları okuyunuz. |
||||
8.Hafta | *Ara sınav |
|||||
9.Hafta | *Türk Eğitim Sisteminde Dönüşümler II
- Hedef odaklı öğrenme yaklaşımları: Tanımlar ve uygulama örnekleri
- Okul temelli eğitim ve yerelleşmenin önemi
|
*Hedef odaklı öğrenme ve okul temelli eğitim üzerine makaleler okuyunuz. |
||||
10.Hafta | *- BM’nin eğitimle ilgili küresel hedefleri: Hedef 4 (Nitelikli Eğitim)
- Eğitimde yeni yaklaşımlar ve popüler uygulamalar
|
*BM'nin sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve Hedef 4'ü inceleyiniz. |
||||
11.Hafta | *Küresel Amaçlar ve Eğitim
- Eğitimin küresel sorunlarla mücadelesi: İklim değişikliği, göç ve toplumsal cinsiyet eşitliği
- Eğitimin toplumsal etkileri: Küresel amaçlar bağlamında eğitim
|
*Küresel sorunlar ve eğitim arasındaki ilişkiyi tartışan kaynakları okuyunuz. |
||||
12.Hafta | *Teknolojik Değişimler ve Eğitim I
- Eğitim 1.0 ve 2.0: Sanayi Devrimi sonrası eğitim modelleri
- Eğitimde dijitalleşme süreci: 20. yüzyıldan günümüze
|
*Eğitim 1.0 ve 2.0 hakkında temel kaynakları okuyunuz.
|
||||
13.Hafta | *Teknolojik Değişimler ve Eğitim II
- Eğitim 3.0 ve 4.0: Dijital çağda eğitim ve inovasyon
- Yapay zeka ve eğitim: Fırsatlar ve zorluklar
|
*Eğitim 3.0, 4.0 ve yapay zeka üzerine makaleleri inceleyiniz. |
||||
14.Hafta | *Eğitimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
- Öğrenci sunumları
|
*Eğitimde karşılaşılan sorunlar üzerine bir analiz raporu hazırlayınız. |
||||
15.Hafta | *Final Sınavı
|
*Final sınavı için genel tekrar yapınız. |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Vize / Midterms | 1 | 40,00 | 40,00 |
Final / Final | 1 | 40,00 | 40,00 |
Ödev / Assignment | 1 | 40,00 | 40,00 |
Derse Katılım / Attending lectures | 1 | 40,00 | 40,00 |
Toplam : | 160,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 5 | ||
AKTS : | 5,00 |
P.Ç. 1 | P.Ç. 2 | P.Ç. 3 | P.Ç. 4 | P.Ç. 5 | P.Ç. 6 | P.Ç. 7 | P.Ç. 8 | P.Ç. 9 | P.Ç. 10 | P.Ç. 11 | P.Ç. 12 | P.Ç. 13 | P.Ç. 14 | P.Ç. 15 | P.Ç. 16 | P.Ç. 17 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö.Ç. 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ö.Ç. 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ö.Ç. 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ö.Ç. 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ö.Ç. 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ö.Ç. 6 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ortalama | 0,50 | 0,50 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1,00 | 0 | 0 | 0 | 0,33 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |