EĞİTİM KATALOĞU
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
EBB062 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme 3,00 0,00 0,00 3,00 5,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Seçmeli
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Akademik bir disiplin olarak yetişkin eğitiminin temellerini, organizasyonunu ve yetişkin eğitiminin pratikte yansımasının incelenmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği : 1. Yetişkin eğitiminin tanımını analiz etme. 2. Yetişkin eğitiminin hedef kitlesini tanımlayabilme. 3. Yetişkin eğitiminin felsefi temellerini anlayabilme. 4. Yetişkin eğitiminin sosyal ve politik temellerini analiz edebilme. 5. Yetişkin eğitimindeki belli başlı teorileri kıyaslayabilme. 6. Yetişkin eğitimindeki yeni yaklaşımları inceleme.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : 1. Giroux, H.A. (2007). Eleştirel pedagoji ve neoliberalizm. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık. 2. Habermas, J. (2015). Öteki olmak, ötekiyle yaşamak: Siyaset kuramı yazıları. İstanbul. YKY yayınları. 3. Jarvis, P. (2004). Adult education and lifelong learning: Theory and practice (3rd ed.). London and New York: Routledge/Falmer Press. 4. Merriam, S.B. & Brockett, R.G. (2007). The profession and practice of adult education: An introduction. San Fransisco, CA: Jossey-Bass. 5. Merriam, S.B., Caffarella, R.S. & Baumgartner, L.M. (2007). Learning in adulthood: A comprehensive guide (3rd ed.) San Fransisco, CA: Jossey-Bass. 6. Torres, C.A. (2013). Political sociology of adult education. Rotterdam, Netherlands: Sense Publishers.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Sunum, Tartışma, Alan çalışması
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Torres, C.A. (2013). Political sociology of adult education. Rotterdam, Netherlands: Sense Publishers.
Dersi Veren Öğretim Elemanları : Dr. Öğr. Üyesi Hande Özkeskin
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Dersi veren öğretim elemanı yardımcısı bulunmamaktadır.
Dersin Verilişi : Yüz yüze
En Son Güncelleme Tarihi : :

  • 1 1. Yetişkin eğitiminin tanımını analiz etme.
  • 2 2. Yetişkin eğitiminin hedef kitlesini tanımlayabilme.
  • 3 3. Yetişkin eğitiminin felsefi temellerini anlayabilme.
  • 4 4. Yetişkin eğitiminin sosyal ve politik temellerini analiz edebilme.
  • 5 5. Yetişkin eğitimindeki belli başlı teorileri kıyaslayabilme.
  • 6 6. Yetişkin eğitimindeki yeni yaklaşımları inceleme.

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Giriş ve tanışma.
2.Hafta *Haftalık kaynakların okunması ve sınıfta tartışılması
3.Hafta *Haftalık kaynakların okunması ve sınıfta tartışılması
4.Hafta *Haftalık kaynakların okunması ve sınıfta tartışılması
5.Hafta *Haftalık kaynakların okunması ve sınıfta tartışılması
6.Hafta *Haftalık kaynakların okunması ve sınıfta tartışılması
7.Hafta *Haftalık kaynakların okunması ve sınıfta tartışılması
8.Hafta *Haftalık kaynakların okunması ve sınıfta tartışılması
9.Hafta *Haftalık kaynakların okunması ve sınıfta tartışılması
10.Hafta *Haftalık kaynakların okunması ve sınıfta tartışılması
11.Hafta *Haftalık kaynakların okunması ve sınıfta tartışılması
12.Hafta *Haftalık kaynakların okunması ve sınıfta tartışılması
13.Hafta *Haftalık kaynakların okunması ve sınıfta tartışılması
14.Hafta *Haftalık kaynakların okunması ve sınıfta tartışılması

  • 3 Ev Ödevi : 40,000
  • 4 Final : 60,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Vize / Midterms 1 3,00 3,00
Final / Final 1 3,00 3,00
Derse Katılım / Attending lectures 12 3,00 36,00
Uygulama / Pratik / Application / Practice 10 2,00 20,00
Ders Sonrası Biresysel Çalışma / Individual study after lecture 14 2,00 28,00
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm 1 10,00 10,00
Ev Ödevi / Homework 10 3,00 30,00
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final 1 10,00 10,00
Toplam : 140,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 5
AKTS : 5,00

P.Ç. 1 P.Ç. 2 P.Ç. 3 P.Ç. 4 P.Ç. 5 P.Ç. 6 P.Ç. 7 P.Ç. 8 P.Ç. 9 P.Ç. 10 P.Ç. 11 P.Ç. 12 P.Ç. 13 P.Ç. 14 P.Ç. 15 P.Ç. 16 P.Ç. 17
Ö.Ç. 1 3 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
Ö.Ç. 2 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
Ö.Ç. 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ö.Ç. 4 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ö.Ç. 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ö.Ç. 6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ortalama 0,50 0,17 0 0,17 0,17 0 0 0 0 0 0 0 0 1,17 0 0 0
Aşırmacılığa Dikkat ! : Raporlarınızda/ödevlerinizde/çalışmalarınızda akademik alıntılama kurallarına ve aşırmacılığa (intihal) lütfen dikkat ediniz. Aşırmacılık etik olarak yanlış, akademik olarak suç sayılan bir davranıştır. Sınıf içi kopya çekme ile raporunda/ödevinde/çalışmasında aşırmacılık yapma arasında herhangi bir fark yoktur. Her ikisi de disiplin cezası gerektirir. Lütfen başkasının fikirlerini, sözlerini, ifadelerini vb. kendinizinmiş gibi sunmayınız. İyi veya kötü, yaptığınız ödev/çalışma size ait olmalıdır. Sizden kusursuz bir çalışma beklenmemektedir. Akademik yazım kuralları konusunda bir sorunuz olursa dersin öğretim elemanı ile görüşebilirsiniz.

Engel Durumu/Uyarlama Talebi : Engel durumuna ilişkin herhangi bir uyarlama talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, dersin öğretim elemanı ya da Medeniyet Engelli Öğrenci Birimi ile en kısa sürede iletişime geçmelidir.